karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

10 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

خبرهای روز دنیا، می توانند موجب خوشی مان شوند و رویدادی زیبا یا سرشار از هیجان را به اطلاع مان برسانند یا تلخ و ناراحت کننده باشند و ما را در بهت و ناراحتی فرو ببرند. در این بین کارناوال همیشه تلاش داشته تا شما را در جریان وقایع روز دنیا بگذارد؛ طبیعتا، ترجیح مان بر این است که خبرهای شیرین را به شما برسانیم؛ اما در عین حال، نمی توان نسبت به مسایل ناراحت کننده بی تفاوت ماند. به همین سبب می خواهیم تصاویری از آتش سوزی کالیفرنیا را از نظر بگذرانیم که متاسفانه همچنان ادامه دارد.

این آتش سوزی اولین بار در تاریخ 23 جولای 2018 (1 مرداد 1397) در شهر ویسکی‌تاون (Whiskeytown) گزارش شد. اولین خبرها حکایت از این داشت که شعله ها یک منطقه ملی تفریحی در این شهر را می سوزانند و این، آغاز ماجرایی تلخ بود. اما این آتش سوزی چگونه آغاز شد؟! بر اساس گفته ها، این حادثه شوم در وهله اول به خاطر نقص فنی یک خودرو رخ داده است. آتش همچون ویروسی واگیردار از خودروی مشتعل به زمین های اطراف سرایت کرده و به سرعت، راهش را در تمامی ایالت کالیفرنیا باز کرده است. گرمای هوا و خشکی محیط، مثل نفتی به روی آتش عمل کردند و به شعله ها قدرت بخشیدند. بین روزهای 25 و 26 جولای این آتش سوزی بالغ بر 81 کیلومتر مربع را در شعله های خود فرو برد. بد نیست این را بدانید که در حال حاضر از این آتش سوزی با عنوان کار فایر (Carr Fire) یاد می کنند؛ واژه کار (Car) به معنای ماشین است و به منشا آتش سوزی اشاره دارد. 

تاکنون بیش از 200 هزار هکتار از ایالت کالیفرنیا طعمه حریق شده است و 8 تن جان خودشان را در میان این شعله های سوزان از دست داده اند. در میان جان باختگان، دو تن از آتش نشانان نیز حضور داشتند. دولت آمریکا امیدوار بود که این هفته با خنک شدن هوا، کنترل آتش را به دست بگیرد، اما تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است و آتش سوزی با قدرت مسیرش را در کالیفرنیا طی می کند. بر اساس گفته ها، این حادثه، نهمین آتش سوزی فجیع کالیفرنیا به شمار می آید.

در ادامه می خواهیم به تماشای تصاویر «کار فایر» بنشینیم و رد پای این فاجعه را در ایالت کالیفرنیا دنبال کنیم. عکس هایی که در ادامه می بینیم، توسط «خبرگزاری رویترز» منتشر شده اند و تا حدودی ما را در جریان این فاجعه قرار می دهند.

در ادامه همراه کارناوال بمانید. 

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Fred Greaves

1- جنگل سوخته

تصویر پیش رو در نزدیکی شهر ایگو (Igo) عکسبرداری شده است؛ زمانی که شعله ها در این منطقه فرو نشسته اند و حال، تنها زمینی سوخته از یک جنگل باقی مانده است.

جنگل سوخته در نزدیکی شهر ایگو کالیفرنیا آمریکا

Bob Strong

2- شهر در ابر غلیظی از دود

اگر فکر می کنید که جاده در مه فرو رفته است، سخت در اشتباهید! آنچه انتهای این پل را پنهان کرده، دود ناشی از آتش سوزی ست. 

پلی در نزدیکی شهر ایگو کالیفرنیا آمریکا

Bob Strong

3- دنیای ویران کالیفرنیایی ها 

همان طور که می بینید آتش سوزی جنگل، حومه منطقه مسکونی کسویک (Keswick) را به تپه ای از خاکستر بدل کرده است.

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Alexandria Sage

4- چه باید کرد؟!

تصویر مقابل در نواحی غربی ردینگ (Redding) ثبت شده است. شعله ها راه شان را به سمت خانه ها کج کرده اند و آتش نشان، در اوج ناتوانی، تنها می تواند به این آتش سوزان خیره شود.

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Fred Greaves

5- رد پای آتش در غرب شهر ردینگ

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Bob Strong

6- غروب غم انگیز خورشید

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Bob Strong

7- آماده باش

ماشین های آتش نشانی آماده خدمت رسانی در غرب ردینگ هستند. 

آتش سوزی کالیفرنیا غرب ردینگ آمریکا

Fred Greaves

8- ماشین را جا گذاشتند

شعله های آتش به ماشینی نزدیک می شوند؛ صاحبان این ماشین، حالا منطقه را ترک کرده اند تا خود، طعمه آتش نشوند.

آتش سوزی کالیفرنیا غرب ردینگ آمریکا

Fred Greaves

9- آهو جان سالم به در برد

آتش سوزی کالیفرنیا غرب ردینگ آمریکا

Bob Strong

10- خورشید هم چهره ای سوزان دارد

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Bob Strong

11- نگاه ماتم زده

آتش نشان ها کار بسیار دشواری را در کالیفرنیا در پیش دارند و متاسفانه دو تن از این ماموران حین عملیات جان باخته اند.

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Fred Greaves

12- خودرویی که طعمه آتش شد

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Fred Greaves

13- وقتی زندگی به خط پایان می رسد

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Alexandria Sage

14- آیا چاره ای مانده؟!

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

red Greaves

15- مبارزه با کار فایر

از آتش سوزی 2018 کالیفرنیا با نام «کار فایر» یاد می کنند که به منشا اصلی آتش سوزی، یعنی انفجار خودرو اشاره دارد.

آتش سوزی کالیفرنیا آمریکا

Bob Strong

سخن آخر

به تماشای تصاویری ناراحت کننده از آتش سوزی ایالات کالیفرنیا در غرب آمریکا نشستیم. طبیعت سوخته و تلاش آتش نشانان برای کنترل اوضاع را دیدیم و مروری بر این فاجعه داشتیم که اولین بار در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۷ در شهر ویسکی‌تاون آغاز شد. متاسفانه شعله های این آتش به سرعت در حال پیش‌روی هستند، و گرما و خشکی هوا نیز به این فاجعه دامن زده اند.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

آیا موارد پیشگیری از چنین وقایعی را می دانید؟

دیدگاه و انتقادات خود را با کارناوال در میان بگذارید. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.